زندگانی چیست؟

 

زندگانی چیست؟ نقشی با خیال آمیخته                   راحتی با رنج و شوری با ملال آمیخته

پرتو لرزان امید،این چراغ زندگی                                شعله ای زیباست با بادمحال آمیخته

اصل امکان چیست این انسان کبراندوز کیست؟            قصه ای از هر طرف با صد سؤال آمیخته

ان بلند اختر سپهر و این تبه گوهر زمین                     هیچ در هیچ خیال اندر خیال آمیخته

هر یقینش با هزاران ریب و شک در ساخته               هر دلیلش با هزاران احتمال آمیخته

مرگ دانی چیست درسی با هراس آموخته             یا سکوتی جاودان با قیل وقال آمیخته

الغرض گر نقش هستی رانکو بیند کسی             یک جهان زشتی است با قدری جمال آمیخته

زنده یاد حمید مصدق: "سیب "

 

تو به من خندیدى
و نمیدانستی
من به چه دلهره از باغچه همسایه
سیب را دزدیم

باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلوده به من کرد نگاه
سیب دندان زده
از دست تو افتاد به خاک
و تو رفتی و هنوز
سالهاست که در گوش من آرام
آرام
خش خش گام تو تکرار کنان
می دهد آزارم
و من اندیشه کنان
غرق این پندارم
که چرا
- خانه کوچک ما
سیب نداشت

دوباره شروع کردم



سلام
دوباره برگشتم و شروع کردم به نوشتن ولی اینبار متفاوت از دفعه های قبل
برام دعا کنید

کاش میدانستی !!!

زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست ... حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست .... زندگی خوردن وخوابیدن نیست ....

زندگی کوشش وراهی شدن است .... از تماشاگر آغاز حیات .... تا به جایی که خدا می داند